TAKK och VI vill TAKKA

TAKK är en förkortning av Tecken som Alternativ  
och Kompletterande Kommunikation.
Det kallas också teckenkommunikation. 
TAKK är talat språk och tecken tillsammans.  

 

Vi vill TAKKA är SVs nya studiematerial  
för barn i förskoleåldern.  
SV Stockholm har gjort studiematerialet  
med pengar från Arvsfonden.   
Det finns också en handledning till studiecirkeln.
  

Studiematerialet finns också för unga vuxna  
och för äldre. 
Då heter materialet Tecken förstås. 
Tecken till hands är en ordlista 
som finns till materialet.
  

Materialet finns både för nybörjare  
och som fortsättning. 
Studieförbundet Vuxenskolans medarbetare  
beställer studiematerialet och handledningen  
hos SV Stockholm.
 

Om du inte är SV-medarbetare, 
kontakta din lokala SV-avdelning  
för samarbete om studiecirkeln. 
 

Bearbetning till lättläst svenska: Ulla Bohman